Новий сканер відбитків реагує на силу натискання і свайпи
3 Квітня , 2017
Друкована плівка, робить девайси по-справжньому гнучкими, показана на LOPEC
3 Квітня , 2017

У всіх двигунах другої і третьої ступенів ракет-носіїв «Протон-М» знайшли брак виробництва

Всі двигуни для другої і третьої ступенів ракет-носіїв «Протон-М» (у кількості 71 штуки) були відкликані на Воронезький механічний завод (ВМЗ), де буде проведено їх перебирання. У них виявлений виробничий брак. З посиланням на генерального директора НВО «Енергомаш» Ігоря Арбузова про це повідомило агентство РІА «Новості».

«Мова йде, фактично, про доробку всіх виготовлених других і третіх ступенів для ракет-носіїв «Протон-М»», — прокоментував Арбузов.

За словами Арбузова, графік проведення робіт вже розроблений і підписаний. Виконання основного обсягу робіт відбудеться в 2017 році, а поставки перших двигунів з усунутими дефектами почнуться вже в травні.

«В даний час підписано графік проведення робіт, значна частина яких буде проведена в 2017 році, але ми розуміємо, що якась частина неминуче перейде на 2018 рік. Основне завдання при цьому — не зірвати графік запусків по Федеральній космічній програмі, стартів в інтересах міністерства оборони РФ і комерційних пусків. Що стосується двигунів для «Союзів», то потрібно забезпечити необхідний заділ для дотримання графіка доставки нових екіпажів та вантажів на Міжнародну космічну станцію», — сказав глава НВО «Енергомаш» в інтерв’ю новинному агентству.

Всі дефекти двигунів РД-0210/0211 і РД-0213/0214, згідно глави «Енергомаш», пов’язані із застосуванням не передбаченого технологією припою при пайці форсуночних головок. Проявилося це вже після вогневих випробувань. Арбузов також зазначив, що були виявлені порушення правил зберігання припою і вказав на недостатність контролю за переміщенням матеріалів на підприємстві в процесі виробництва. Крім того, була виявлена недостача партії однієї з марок припою.

«Група товаришів дружно підписала акти списання і не стала вникати, куди подівся списаний припій потрібної марки», — зазначив Арбузов. При цьому додавши, що «все це було ясно ще в 2015 році».

На думку Арбузова, біди можна було уникнути вже на той момент, однак «недбале ставлення до справи на заводі» дозволило «зайти проблемі дуже далеко» і дефектні двигуни так і продовжували випускатись протягом 2015-2016 років.

Про проблему почали говорити тільки в січні цього року, коли «Роскосмос» заявив про те, що збирається відкликати всі двигуни другої і третьої ступенів ракет-носіїв «Протон-М». На той момент газета «Коммерсантъ» повідомляла, що проблеми виявились в рамках випробувань одного з рідинних двигунів другого ступеня. Виявилося, що при виробництві, замість матеріалів з використанням дорогоцінних металів, застосовувались неліквідні компоненти», які були менш жаростійкими.

Після відкликання, «Роскосмос» почав тотальну перевірку якості продукції, виробленої підприємствами російської космічної галузі. І саме з цим в держкорпорації пов’язують затримки запусків «Протонів».

Крім того, підтвердилася інформація про відкликання на ВМЗ двигунів 11Д55 (РД-0110). Причиною такого рішення стала аварія ракети-носія «Союз-У», що відбулася 1 грудня 2016 року. Нагадаємо, що в результаті цієї аварії був втрачений вантажний космічний апарат «Прогрес МС-04», який збирався на МКС з запасом вантажів для екіпажу. «Роскосмос» повідомив, що, згідно з результатами розслідування держкомісією, найбільш ймовірною причиною аварії є розгерметизація бака третьої ступені ракети-носія «Союз-У» внаслідок попадання в насос окислювача сторонніх частинок при збірці.

LEU
LEU
Головний редактор сайту uaengineer.com.ua

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: