Китай створив EM Drive? Експерти дуже сумніваються
22 Вересня , 2017
Британський супермаркет Costcutter першим у світі запровадив оплату за відбитком пальця
22 Вересня , 2017

П’ять технологій, які змінять вигляд доріг майбутнього

Пористий асфальт, асфальт з перероблених матеріалів, асфальт, який поглинає шум машин та інше.

1. Асфальт з шумопоглинанням

За деякими розрахунками будувати шумопоглинаючі дороги дешевше, ніж виставляти вздовж звичайних доріг шумозахисні огорожі. Вібрацію, яку створюють машини, поглинає покриття Durawhisper — гарячий асфальт змішується з гумовою крихтою і, застигаючи, створює поверхню, в якій гаснуть всі акустичні коливання.

2. Екологічне виробництво

Над зменшенням шкідливого впливу дорожніх покриттів на навколишнє середовище працює, наприклад, компанія Lafarge: їх покриття Duraclime менше пахне, а для його виробництва потрібно менше нафтопродуктів. При цьому ціна не перевищує ціни на звичайний асфальт.

3. Ще трохи екології

Інший підхід зробити будівництво доріг менш шкідливим –  будувати з матеріалів, що переробляються. Канадська компанія Canadian Road Builders, Inc. пропонує суміш під назвою Vegecol, яка на 100% складається з перероблених матеріалів рослинного походження.

4. Комп’ютерне моделювання

Інженери канадського конструкторського бюро Alberta Roadbuilders & Heavy Construction Association вважають, що майбутнє дорожнього будівництва — за інженерними розрахунками, що дозволяють будувати ідеальні об’їзди, розв’язки, перехрестя і багаторівневі магістралі. При правильних розрахунках можна економити матеріали, скорочувати маршрути і ліквідувати затори, зменшуючи викиди вуглекислого газу і витрати.

5. Водозберігаюче покриття

Водопроникний бетон чи пористий асфальт зможе замінити заґратовані отвори для стікання води з доріг. Зібрану таким чином воду можна зберігати, очищати і використовувати в інших цілях. Поки такі покриття занадто дорогі, щоб мостити ними цілі міста, але локально використовувати можна — на парковках, наприклад. Випробування такого покриття провела нещодавно компанія Lafarge. Правда, поки що проект тільки в стадії розробки. Невідомо, наприклад, як покриття поведе себе при сильних морозах.

LEU
LEU
Головний редактор сайту uaengineer.com.ua

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: