Чи зможе європейський Space Rider замінити космічні шатли?
21 Квітня , 2017
У Китаї створили доступний аналог електрокросовера Tesla Model X
22 Квітня , 2017

“Block Machine” – робот, який допомагає волейболістам відпрацьовувати атакуючі прийоми

Для поліпшення якості тренувань японської збірної з волейболу, яка буде захищати честь Країни сонця що сходить на майбутніх Олімпійських іграх, на замовлення японської Асоціації волейболу був створений і впроваджений спеціалізований робот під назвою “Block Machine”. Цей робот являє собою систему напрямних рейок, шириною з волейбольний майданчик, по яких рухаються три пари роботизованих рук, які імітують руки блокуючих гравців. Система керування роботом “Block Machine” дозволяє тренеру волейбольної команди змінювати безліч параметрів тренування. У неї закладена база даних, в якій містяться дані про стиль гри і про тактику, яку використовують найсильніші командами з різних країн.
Робот “Block Machine” є імітацією дій блокуючих гравців, які захищають свою половину поля від атакуючих ударів противника. М’яч, відправлений над самісінькою сіткою з великою швидкістю, дуже важко правильно прийняти і єдиним ефективним методом протидії є блокування удару. Блокування здійснюється за допомогою рук гравців, які вистрибують над сіткою навпроти гравця, що наносить удар. І дуже часто удар, відбившись від рук блокуючих гравців, спрямовується проти атакуючої команди.
Робот “Block Machine”, розроблений фахівцями японської Асоціації волейболу спільно з дослідниками з університету Цукуби (University of Tsukuba), по багатьом параметрам перевершує можливості гравців-людей, що дозволяє тренеру команди моделювати практично будь-яку ігрову ситуацію, навіть із серії “неможливих ситуацій”. Швидкість пересування автоматичних “блокуючих гравців” становить 3.7 метра на секунду, що істотно вище здібностей до переміщень гравців-людей.
В ході перших експериментальних тренувань робот “Block Machine” використовувався тренерами японської жіночої збірної протягом восьми днів поспіль. Більшість гравців відзначили, що вони практично не помітили різниці між грою “проти машини” і грою проти сильної команди суперників.
Однак, перші тренування з участю робота “Block Machine” виявили деякі неточності його конструкції і неточності роботи керуючого ним програмного забезпечення. Автоматизовані блокуючі гравці іноді стикалися один з одним, а система керування “впадала в ступор”, якщо гра різко переміщалась з одного краю майданчика на інший, що у волейболі є досить буденною ситуацією. Для усунення цих недоліків розробники робота збираються дообладнати його датчиками руху і внести відповідні зміни в програмне забезпечення.

LEU
LEU
Головний редактор сайту uaengineer.com.ua

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: